Tuesday, March 3, 2009

sejarah tercipta

salam.Jam 9.20pg ahli-ahli Yang Berhormat Pakatan Rakyat tiba di medan Istana ,berhampiran pej SUK dengan menaiki bas persiaran.Setelah berkumpul,berjalan menuju ke pintu masuk SUK dihalang oleh konco-konco UMNO yang diupah dan juga oleh Polis FRU.perbincangan diadakan tetapi gagal mencapai kata sepakat.Polis beri amaran untuk bersurai,jika tidak water canon akan dilancarkan.Saja tak nak kecoh Yb berundur dibawah pokok Medan Istana.Maka pada hari ini 03 Mac 2009 tercatitlah dalam sejarah dunia ,Sidang DUN Negeri Perak di adakan dibawah pokok.Unit Amal dan pengawal peribadi YB menjadi benteng dun,termasuklah aku.3 usul telah dibentang dan dibahaskan.
Usul 1 di bawa oleh adun Titi Serong - menyokong penuh kepimpinan Y.A.B Dato Seri Ir Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar Perak.
Usul 2 di bawa oleh adun Teja -mengusulkan agar DUN dibubarkan.
Usul 3 di bawa oleh adun Setiawan -( tidak dengar ,Bising).
Kesemua usul diterima dengan sebulat suara oleh 27 Yb Pakatan Rakyat.
Begitulah jahatnya BN n Umno.Pemimpinnya rakus mengaut keuntungan untuk diri sendiri,rakyat terus diperbodohkan dengan janji-2 palsu lagi penipu.
Teringat aku akan kata-kata Syaidina Abu Bakar As sidek."MANUSIA YANG PALING CELAKA ADALAH KEBANYAKAN DATANGNYA DARI KALANGAN RAJA-2(PEMERINTAH),MEREKA ZUHUD(JIMAT) DENGAN HARTA SENDIRI TETAPI TAMAK DENGAN HARTA RAKYAT .

No comments:

Post a Comment